МЕНЮ

Банери

Статистика
Понедельник200
Вторник186
Среда198
Четверг155
Пятница12
Суббота87
Воскресенье142

Всего хитов:28
Было всего:41116
Рекорд:235



Ерудит

 

ШКІЛЬНИЙ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИЙ КЛУБ

"ЕРУДИТ”

У СИСТЕМІ УЧНІВСЬКОГО САМОВРЯДУВАННЯ ШКОЛИ

 

     Шкільне  дитяче та юнацьке об’єднання "Юні ворзеляни”  народилося у 1993 році і було першою ластівкою в створенні учнівських організацій нового типу в Приірпінні.  В основу роботи об’єднання покладений  модернізований принцип КТС – колективної творчої справи. Основа його – це одна спільна справа для всіх класів, гуртків, клубів, секцій. На Раді учнів (коригуючий орган об’єднання з учнів 5-11 класів) виносяться пропозиції і побажання усіх класів. По методу "мозкового штурму” Рада вибирає найкращі варіанти проведення справи і розподіляє обов’язки по центрах, комісіях, класах. В об’єднання "Юні ворзеляни” входять учні 1-11 класів. Посвята відбувається на початку 1 класу.

Обов’язковим в об’єднанні є принцип наступності, робота в різновікових групах, шефська допомога. Кожен клас (5 – 11) готує самостійно свято для учнів молодшої або середньої ланки. Радники центру "Дозвілля” допомагають у виборі теми та складанні сценарію. Є класи, які пишуть сценарії самостійно. Учні проводять свято з оформленням залу, костюмами, призами.

Стимулюючою основою в ЮО є змагання між класами, конкурси, бальна система. У кожному центрі ЮО є свої консультанти-радники з педколективу. Вони допомагають учням так побудувати свою роботу, щоб кожна дитина мала всі можливості для розвитку потенційних здібностей, була творчою, ініціативною. Основними напрямками в роботі кожного центру є естетичний і краєзнавчий. Краєзнавчій роботі у виховній системі школи приділяється дуже велика увага. І це недаремно. Школа була заснована в 1913 році і вже відсвяткувала своє 90-річчя.  Кожного року учні, члени шкільного МАНу, працюють над темами  курсу "Київщинознавства”, вивчають історію, літературну та мистецьку спадщину рідного Ворзеля. Результатом проведення пошукової роботи краєзнавчим центром ЮО став музей "Історія школи”. В експозиціях музею є матеріали про учителів школи, про їх здобутки і досягнення, дібрані цікаві матеріали про учителів, випускників нашої школи (60 % учителів, які працюють в школі, є її випускниками). Вшанування традицій, родинне відношення в колективі, створює атмосферу доброзичливості та довіри. Багато дітей залюбки залишаються після уроків в школі і тому важливою складовою частиною нашої виховної системи є широка мережа факультативів, гуртків, клубів, студій, театрів. Учні займаються бісерним рукоділлям, художньою працею, живописом, орігамі, розписом писанок.    Славиться школа своїми театральними та літературними традиціями: агітаційний театр одного класу, ляльковий театр "Ворзельські дзвіночки”, дитячий музичний театр "Дружба”,  театр моди "Міраколо”, літературна студія "Сузір’я”.  На базі школи працює філія міської музичної школи, є хор молодших та середніх і старших класів, різновікові вокальні колективі. Танцювальний колектив "Грайлик” отримав друге місце і спеціальний приз на обласному конкурсі за високий рівень сценічної культури. Двадцять років на базі школи працює радіо гурток Ірпінського технічного центру, відкрита колективна радіостанція. Тридцять п’ять років веде  екологічний гурток Хлєбнікова Т.Г. Учні нашої школи є членами Українського  товариства охорони птахів, брали активну участь в усіх  Всеукраїнських екологічних експедиціях. Вчителі фізичної культури ведуть заняття з тенісу та гімнастики. В краєзнавчому напрямку працюють загін  історичного портрету "Ворзельські мініатюри”, туристично-краєзнавчий загін "Пошук”, краєзнавчо-економічний загін "Еко”,  групи екскурсоводів музеїв "Історії школи” та "Світлиці В.П.Підмогильного”. 

     Інтелектуальний клуб "Ерудит” в ЗОШ І-ІІІ ст. №5 м. Ірпеня (смт.Ворзель) народився 8 травня 1996 року. Засновник та керівник клубу – заступник директора з виховної роботи Мальцева Ірина Олександрівна.      Перші два роки існування клубу змагалися лише учні 7-9 класів, з якими працювала Мальцева І.О. Бажаючих прийти до клубу було багато, тому  у 1998 році була вироблена чітка структура клубу:

  • 1-4 класи, "Чомучки” – керівник секції бібліотекар школи

Трофименко Ірина Василівна;

  • 5-7 класи, "Ерудити” – з 1998 по 2000 роки керівник секції педагог-орга-

нізатор школи Гусевик Наталія Василівна,

з 2000 року по даний час – Мальцева І.О.;

  • 8-11 класи, "Інтелектуали”  -  керівник секції Мальцева І.О.

Головний суддя клубу –  Денисова Антоніна Петрівна.

Головна мета клубу – створити для дитини умови для самореалізації і самоудосконалення.

Основні засади, на яких будується робота клубу:

-         кожний член клубу повинен пам´ятати, що людина – це найвища цінність, особистість зі своїми поглядами, думками, світом, який потрібно поважати;

-         поєднувати суспільне і особисте;

-         відстоювати власні погляди і працювати в різновікових групах;

-         активно, дієво ставитися до добра і зла;

-         поважати себе, членів клубу, бути чесним та порядним;

-         розвивати свій розум, збагачувати свої знання, розширювати власну ерудицію;

-         пам´ятати, що якщо є бажання щось змінити – змінюй, але починай це робити з себе.

Всі правила клубу діють як для учнів, так і для вчителів. На засіданнях присутні тільки члени клубу. З дозволу гравців клубу, керівник може запросити бажаючих ознайомитися з роботою клубу. На показових виступах клубу можуть бути присутні не всі команди і тоді набрані бали не фіксуються.

     Формування складу клубу. В кожній команді по 5 учасників: 4 гравця і капітан. Команду називають по прізвищу капітана. Члени команди не обов’язково навчаються в одному класі, їх структура може бути як різновіковою, так і різною по статі. За час існування клубу жодного разу не сталося так, щоб з класу не набралася хоча б одна команда (залучення до клубу йде тільки на добровільних засадах), але були і є класи, де грають дві і навіть три команди.  Капітан команди у вересні на початку сезону подає керівнику секції заявку на участь в іграх. Традиційно гра відбувається в останній понеділок або вівторок місяця (день міняється в залежності від навчання в учбовому комбінаті учнів старших класів). Засідання секції "Чомучок” проходять по окремому графіку (вони приурочуються до традиційних свят  і мають характер веселих інтелектуальних розваг).

 

Тематика ігор. Тематику ігор вибирають самі учні  на квітневому засіданні клубу. Керівники секцій, враховуючи назви ігор попередніх років, відбирають найцікавіші з запропонованих тем. Це можуть бути як нові теми, так і поглиблення попередніх. На травневому засіданні команди записують назви ігор нового сезону і все літо мають можливість готуватися (створюється пізнавальна перспектива). Коли відбувається гра, на столах не можна тримати ніякої друкованої літератури, тільки те, що записано власною рукою. Це стимулює дітей до вміння працювати з літературою, робити стислі, короткі записи інформації, систематизувати знання. Тематика ігор дуже різнопланова – це розширює загальну ерудицію не тільки учнів, а й керівників секцій, які готують запитання. Члени секції "Інтелектуалів” готують деякі  ігри для молодших учнів, можуть подавати окремі запитання по темам. Запитання  травневої гри не тематичні. Після проведення засідання 8 травня, підводяться підсумки всіх ігор сезону і відбувається  нагородження  команд та кращих гравців сезону. Також окремо нагороджується команда, яка перемогла в травневій грі (бо на день народження "Ерудиту” приходять команди випускників клубу, які мають можливість позмагатися з учнями).  Окремо також відбувається нагородження і після закінчення новорічної гри, але бали добавляються і до загальної кількості балів команди. Новорічні засідання завжди костюмовані, з солодким столом, з  цікавими гумористичними привітаннями команд. Саме створення феєричних костюмів для новорічних ігор наштовхнуло членів клубу "Ерудит” на створення  у своїй структурі театру моди "Міраколо”. Офіційна дата народження театру — жовтень 2000 року. «Міраколо» у  перекладі з італійської мови означає «диво». Тільки дивом можна називати ті чудові вистави, які учні демонструють на шкільних святах.

 

Оцінювання. Кожне запитання має свою оцінку за 10-ти бальною шкалою. У 1 бал оцінюються запитання на загальні знання, вони не потребують розвиненого логічного мислення. Просто потрібно пам’ятати назви, дати тощо.  До 5 балів оцінюються запитання на розвиток ерудиції і кмітливості. До 10 балів оцінюються найскладніші запитання на розвиток логічного мислення. Щоб відповісти на них, потрібно досконало знати тему, орієнтуватися в її загальній структурі і …думати, мислити, спів ставляти, радитися з членами команди. Відповідальність за відповідь на такі запитання, як правило, бере на себе капітан. Кількість запитань в грі: для 1-4 класів – до 20; для 5-7 – до 30; для 8-11 – до 40. Чим старший віковий склад команд, тим більше запитань на 7-10 балів.

 

     Забезпечення клубу. "Ерудит” має свій кабінет за який несе відповідальність керівник клубу Мальцева І.О. Члени клубу приносять книжки, літературні та художні матеріали, папір, папки тощо  для оформлення та методичного поповнення кабінету. Нагородження гравців клубу на новорічній та травневій грі відбувається за рахунок самофінансування або спонсорської допомоги. Але призи чисто символічні: велика цукерка для всіх, шоколадка та грамота для переможців. Для цього не потрібні великі кошти. Головне не подарунок, а перемога в чесній боротьбі. Усвідомлення, що ти – найкращій серед найкращих.

 

  Символ клубу – сова.

Герб клубу  – бригантина з червоними вітрилами на фоні розгорнутої книги.

Девіз клубу – "Душа, розум і честь!”

Гімн клубу –"Через терни до зірок”. Слова  Мальцевої І.О., музика Коваленка С.М.

 

Клуб "Ерудит” веде активну пропаганду своєї діяльності, ділиться досвідом, щиро зустрічає однодумців, гостей, зацікавлених людей, співпрацює з школами Києва та Київської області.

Клуб цікава, але досить важка форма навчання і виховання дітей, важка перш за все для вчителя, керівника клубу, секції. Щоб дитина добровільно прийшла до інтелектуального клубу, потрібно створити атмосферу рівності, демократизму, а в сучасній школі ще так багато залишків авторитарної системи, коли вчитель, адміністрація над дитиною, а не разом з нею. Тому вчителю потрібно багато працювати над собою, вчитися бути рівним серед рівних.

Оптимістично дивимося у життя: всі випускники клубу – студенти різних навчальних закладів м.Києва та Київської області. Дехто продовжує життя клубу в своїх навчальних закладах. А ті, хто навчається заочно і працюють, досить легко адаптуються в нових колективах.