МЕНЮ

Банери

Статистика
Понедельник200
Вторник186
Среда198
Четверг155
Пятница12
Суббота87
Воскресенье142

Всего хитов:31
Было всего:41116
Рекорд:235



Методичне забезпечення виховної роботи

 

Одним з головних напрямків діяльності заступника директора школи з виховної роботи є організація методичної роботи з класними керівниками та педагогічними працівниками, які займаються питаннями виховання учнівської молоді.

Вивчаючи індивідуальні особливості, сильні і слабкі сторони кожного педагога з питань виховної роботи, визначаючи зміст і програму методичної роботи та перспективу, враховуючи специфіку своєї школи та можливості педколективу, заступник директора може використовувати різні форми і методи навчання: фронтальні (педради, виробничі наради), групові (методичне об’єднання, проблемні семінари), індивідуальні (індивідуальна допомога, наставництво). Але головне – необхідно створити методичну базу, де кожен класний керівник знайде все необхідне для самоосвіти.

У школі створено кабінет виховної роботи, який дійсно відповідає вимогам до центру розвитку методичної і наукової думки. Є все необхідне і для молодого класного керівника, і для досвідченого: педагогічна, науково-методична література з актуальних проблем виховання, збірники, журнали, відеотека тощо. Методичні папки-рекомендації з різних напрямків діяльності класного керівника допоможуть на всіх етапах   виховної роботи з учнями:

  1. При плануванні виховної роботи з класом:
  • "На початок навчального року”;
  • "Адреси наших інтересів”;
  • "Краса мислення”;
  • "Краса світу і природи”;
  • "Краса сім’ї”;
  • "Краса  творчості”;
  • "Краса Батьківщини”;
  • "Духовна та моральна краса людини”;
  • "Краса людських відносин”;
  • "Краса  здорової людини”;
  • "Краса людської праці”;
  • "Національна культура”.
  1. На допомогу класному керівнику по організації  учнівського самоврядування:
  • "Юнацьке об´єднання "Юні ворзеляни”;
  • "Клуб інтелектуальних ігор "Ерудит”;
  • "Літературна студія "Сузір´я”;
  • "Шкільний театр моди "Міраколо”;
  • "Дитячі та молодіжні організації України”.
  1. При проведенні профілактичної роботи з учнями:
  • "Юридичний довідник для вчителів, батьків, учнів”;
  • "Профілактична робота з учнями”;
  • "Швидка допомога”;
  • "Психологія і соціологія”;
  • "Діагностика”;
  • "Правила безпеки”.
  1. При проведенні виховної  роботи з батьками:
  • "На допомогу батькам”;
  • "Робота з батьками”.
  1. Для підвищення фахової майстерності класних керівників:
  • "Методична допомога молодому класному керівнику”;
  • "Досвід роботи класних керівників України”;
  • "Виховні педагогічні технології”;
  • "Досвід роботи класних керівників школи”;
  • "Керівникам предметних методичних об´єднань: позаурочна виховна  робота”;
  • "Інструктивно-методичні рекомендації”.

Це далеко не весь перелік  матеріалів методичного кабінету виховної роботи, які можуть використовувати класні керівники школи в своїй роботі.

Колектив класних керівників веде активний пошук нових форм виховної роботи для формування у кожного педагога стилю, який є характерним для справжньої майстерності. На методичних засіданнях, педагогічних радах вивчається, узагальнюється і впроваджується передовий досвід творчих класних керівників:

  • Куриленко В.І., "Краєзнавча робота з учнями школи. Робота пошукового загону "Еко””;
  • Царенок О.М., "Виховання засобами театралізації. Ляльковий театр "Ворзельські дзвіночки”;
  • Романенко І.М., "Виховання музикою. Дитячий музичний театр "Дружба”;
  • Трофименко І.В., Мальцева І.О., "Інтелектуальний клуб "Ерудит”.

Накопичуючи досвід роботи шляхом вивчення нахилів, бажань та обдарувань кожного учня, враховуючи особливості  мікрорайону школи та селища, основні напрямки  роботи школи, класний керівник Тищенко І.В. створила власну систему роботи та авторську програму особистісного зростання старшокласників "Знайди себе”.

На базі школи проходять міські та обласні семінари з виховної роботи, творчі зустрічі з класними керівниками шкіл області. З 2004 року по 2007 рік працювала обласна школа передового педагогічного досвіду "Створення та функціонування гуманістичної системи виховної роботи”.

Одним із актуальних напрямків організації методичної роботи є діагностичний метод. На протязі кожного навчального року вивчається та систематизується матеріал щодо рівня вихованості учнів, з’ясовуються проблемні питання, планується виховна школи та робота методичного об’єднання класних керівників, створюються динамічні групи по розв’язку відповідних питань. На основі одержаних діагностичних результатів планується виховна та методична робота по всіх напрямках з чіткою орієнтацією на кожного педагога, на кожний класний колектив. Результати анкетування, тестування, діагностики зберігаються в методичному кабінеті виховної роботи.

З 1996 року в школі працює дитячий та юнацький клуб інтелектуальних ігор "Ерудит”, тому особлива увага приділяється розробці методичного забезпечення такого виду  діяльності. Зібрана бібліотека довідкової  та науково-методичної літератури. Папка "Все про все” вміщує більше тридцяти  методичних  розробок інтелектуальних ігор.

З ранку і до пізнього вечора кабінет виховної роботи школи живе  трудовим життям. Сюди приходять класні керівники, учні, вчителі-предметники, батьки, випускники школи. Всім радіє школа і не приховує секретів своїх досягнень. "Я знаю, що я знаю, і тим, що я знаю, я готовий поділитися з другом!” – це улюблений вислів учнів і вчителів школи.