МЕНЮ

Банери

Статистика
Понедельник60
Вторник151
Среда117
Четверг94
Пятница92
Суббота101
Воскресенье105

Всего хитов:219
Было всего:46118
Рекорд:254



Сценарій інтелектуальних змагань на кращого знавця планети Земля «Моя професія — географ»

 

Автор сценарію Куриленко Валентина Іванівна,

класний керівник Ірпінської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 5

Мета:

  • сформувати загальне уявлення про професію географа;
  • розвивати вміння учнів використовувати свої знання в нестандартних умовах;
  • розширювати знання учнів, розвивати їх логічне та абстрактне мислення.
Оформлення
1.     Виставка географічної літератури.
  1. Географічні карти.
  2. Фотовиставка "Форми земної поверхні Приірпіння”.
  3. "Звуки лісу”. Природа і музика.
  4. Мультимедійна система.
Музичне оформлення
Технічні засоби

 

(Звучить музика)

Учитель  Рабіндранат Тагор говоорив: «Ріка істини тече через канали плутанини». Професія географа досить складна. Оволодіння нею пов´язано з труднощами, оскільки необхідно засвоїти багато методів дослідження.  Географи повинні визначати придатність природничих комплексів до тих чи інших галузей, характеризувати грунт, рельєф, природні умови. Географи розробляють географічні прогнози на 10, 20, 50 років. Види їхньої діяльності змінюються: спочатку географи працюють у польових умовах, потім опрацьовують, досліджують зібрані факти, матеріали. Географи повинні вміти читати карту, вибирати з неї необхідну інформацію. Їм необхідні знання в галузі фізичної географії, гідрології, грунтознавства, біогеографії, палеографії, економіки, політики тощо. Сьогодні ми проведемо змагання на кращого географа класу. Під час гри ми визначимо кращого знавця планети Земля. Кожне завдання буде оцінюватись відповідною кількістю балів. А  допоможе нам це зробити знамениті рефері (представляє суддів).

Запитання до конкурсів орієнтовні.

КОНКУРС «Інтелектуальний спринт».

Оцінювання в 1 бал.

  • Назвіть професії, які займаються вивченням та дослідженням планети Земля. (Геолог, географ, метереолог тощо)
  • Назвіть основні види руху літосферних плит. (Вертикальні і горизонтальні)
  • На які типи поділяються гірські породи? (Магматичні, осадові, метаморфічні)
  • Який мінерал найбільш розповсюджений на Землі? (Вода)
  • Чим закінчується жерло вулкана? (Кратером)
  • На якому материку немає діючих вулканів?  (Австралія)

  

КОНКУРС    «ДОПОМОЖІТЬ МАНДРІВНИКУ».

Оцінювання в 1 бал.                 

Учитель Повторимо географічну номенклатуру теми  "Рівнини”.  Я – мандрівник, який заблукав. Допоможіть мені зорієнтуватися. Я показую на карті рівнину, а ви говорите мені її назву:

  • § Східно-Європейська;
  • § Амазонська;
  • § Індо-Ганська;
  • § Західно-Сибірська.

Учитель. Проведемо декілька конкурсів на поворення географічних термінів.

КОНКУРС  «Знайди зайве слово».

Оцінювання в 2 бали.

  • Вулкан, гейзер, Анди, зоря,епіцентр. (Зоря)
  • Землетрус, магматизм, нафта, Везувій, Нептун. (Нептун)
  • Жерло, магма, гирло, осадові, магматичні. (Гирло)
  • Метаморфічні, складчатість, русло, платформа, температура, тріщіна. (Русло)

КОНКУРС   «Влучний погляд».

Оцінювання в 3 бали.

Учитель  На протязі  30 секунд передивіться зображення термінів на екрані (на дошці) і запам´ятайте якомога більше. Після виключення зображення, запишіть  ці терміни на листку. Скільки термінів згадаєте, стільки балів ви і отримаєте (проходить конкурс). Перевіремо один одного. Поміняйтеся листочками і підрахуйте кількість слів.

КОНКУРС   «ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИЙ  ОЛІМП».

Оцінювання в 2 бали

Учитель   За описом відгадайте географічні поняття.

Б´є джерела живий фонтан,

До хмар сяга, казковий.

В сусідстві з ним живе вулкан,

Фонтан вам той відомий?

(Гейзер)

З дощових текучих рік

Він росте із року в рік,

Крає рівні він поля.

Як зовуть його?     (Яр)

Порода гірського царства

Зі шпату, слюди і кварцу. (Граніт)

КОНКУРС   «ПІДКОРЕННЯ ВЕРШИНИ».

Кожне наступне запитання складніше за попереднє.

1. Висота якої гори –  8 848 м?  1 бал.  (Еверест)

2. Якщо цю найбільшу гірську систему зрізати і розсипати її по планеті, то поверхня Землі піднімиться на 18-20 м. Що це за система? 2 бали.                                        (Гімалаї)

3. Тюркське слово "алтин” означає золото. Яку систему гір тюрки назвали золотою?  3 бали. (Алтай)

КОНКУРС «ПОРТРЕТ ВУЛКАНУ».

Оцінювання в 1 бал.

Учитель   Зараз ми з вами побуваємо в картинній галереї вулканів.

1. Країна:

Японія

  • Особливості:

Діючий   вулкан

  • Висота:

3776 м

                             (Фудзіяма)

  1. Країна:

Росія

  • Особливості:
  • Висота:

                 Найвищий діючий вулкан Євразії

≈5000 м

(Ключевська Сопка)

 

КОНКУРС    «КОЛЬОРОВІ ЗАПИТАННЯ».

 Оцінювання в 1 бал

Учитель    Я називаю корисну копалину, а ви мені відповідаєте, якого вона кольору:

  •    Кам´яне вугілля. (Чорний і бурий колір)
    • Мідь. (Червоний  колір)
    • Граніт. (Сірий, рожевий колір)
    • Смарагд. (Зелений)                      

Учитель  А ностальгічний дух землі-калини

позве в обійми тихих берегів.

Назад, назад, до неньки-України

Поверне шлях і дочок, і синів!

Де б ми не були, любі діти, найдорожча земля, рідна.

 

КОНКУРС 10 «ОДИН, ЄДИНИЙ, САМИЙ».

Оцінювання в 1 бал

Учитель    Подорож по карті України проведе екскурсовод (учень).

Учень  читає запитання, учасники гри відповідають,  він  показує на карті

  • Найвища вершина Кримських гір? (Роман-Кош)
  • Найвища точка України? (Гаверла)
  • Найменша за площею височина? (Хотинська)
  • Чим відрізняється Лівобережжя від Правобережжя?                      (Лівобережжя – низовини, Правобережжя – височини)

Учитель   Підведемо підсумок нашого змагання і визначимо кращого знавця планети Земля, майбутнього географа.  Рефері, зачитайте, будь-ласка, результати. (Нагородження). Учні нашого класу підготували  шкільну фотовиставку "Форми земної поверхні Приірпіння”. Також я хочу продемонструвати власні фотороботи.

Головний висновок, який ми повинні зробити з нашої гри  можна висловити думкою Юрія Єфремова:

«ЛЮБЛЮ І ЗНАЮ,

ЗНАЮ І ЛЮБЛЮ

І ТИМ ПАЛКІШ ЛЮБЛЮ,

ЧИМ ГЛИБШЕ ЗНАЮ”.